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https://hdl.handle.net/11264/1809
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.author | Zhang, Synthia | - |
dc.contributor.other | Royal Military College of Canada | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-05-10T15:12:57Z | - |
dc.date.available | 2024-05-10T15:12:57Z | - |
dc.date.issued | 2024-05-10 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11264/1809 | - |
dc.description.abstract | According to the Department of National Defence (2005) transformational leadership is the preferred leadership style by the Canadian Armed Forces (CAF) given its capacity to transform the moral awareness of subordinates and encourage social change as needed within the organization. However, research has shown conflicting perspectives on the development of transformational leadership across different levels of the military (Ivey & Kline, 2010; Kane & Tremble, 2000; Stevenson, n.d.). The objective of this study was to investigate the differences in transformational leadership between the academic years of naval and officer cadets (N/OCdts) at the Royal Military College of Canada (RMC). The relationship between ethical climate, personality, and transformational leadership were also examined in this study. N/OCdts (n = 92) in their first or third year of academic studies were recruited from mandatory psychology courses at RMC. N/OCdts completed surveys in regard to transformational leadership, personality, and ethical climate which were later evaluated using T-tests and regression analyses. The results indicate that there are no statistical differences in the level of transformational leadership between first- and third-year students, suggesting that there are no significant differences in transformational leadership by year. Furthermore, agreeableness was the only personality dimension that significantly predicted transformational leadership. As RMC has recently undergone the Independent External Comprehensive Review by Arbour (2022), the findings of this study may provide further insight on the development of leadership of N/OCdts in the Regular Officer Training Program and provide future directions on how to approach the recommendations established within the Arbour report. | en_US |
dc.description.abstract | Selon le ministère de la Défense nationale (2005), le leadership transformationnel est le style de leadership privilégié par les Forces armées canadiennes (FAC) en raison de sa capacité à transformer la conscience morale des subordonnés et à encourager les changements sociaux nécessaires au sein de l'organisation. Cependant, la recherche a montré des perspectives contradictoires sur le développement du leadership transformationnel à différents niveaux de l'armée (Ivey & Kline, 2010 ; Kane & Tremble, 2000 ; Stevenson, n.d.). L'objectif de cette étude est d'examiner les différences dans le leadership transformationnel entre les années académiques d’aspirant de marine et d’éleve-officier (aspm/élof) du Collège militaire royal du Canada (CMR). La relation entre l'atmosphère éthique, la personnalité et le leadership transformationnel sera également examinée dans cette étude. Aspm/élof (n = 92) en première ou troisième année d'études universitaires qui ont été recrutés dans le cadre des cours obligatoires de psychologie au CMR. Les aspm/élof ont répondu à des enquêtes sur le leadership transformationnel, la personnalité et le climat éthique, qui ont ensuite été évaluées à l'aide de tests T et d'analyses de régression. Les résultats montrent qu'il n'y a pas de différences statistiques dans le niveau de leadership transformationnel entre les étudiants de première et de troisième année, ce qui suggère qu'il n'y a pas de différences significatives dans le leadership transformationnel en fonction de l'année. En outre, l'agréabilité est la seule dimension de la personnalité qui prédit de manière significative le leadership transformationnel. Comme le CMR a récemment fait l'objet d'un examen externe indépendant et exhaustif par Arbour (2022), les résultats de cette étude peuvent fournir des renseignements supplémentaires sur le développement du leadership des aspm/élof dans le Programme de formation de officers – Force régulière et fournir des orientations futures sur la façon d'aborder les recommandations établies dans le rapport d'Arbour. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.subject | Leadership | en_US |
dc.subject | Transformational | en_US |
dc.subject | Personality | en_US |
dc.subject | Ethical Climate | en_US |
dc.subject | Canadian Armed Forces | en_US |
dc.subject | Royal Military College of Canada | en_US |
dc.title | Does the Royal Military College of Canada create Transformational Leaders? | en_US |
dc.title.translated | Le Collège militaire royal du Canada crée-t-il des leaders transformationnels? | en_US |
dc.contributor.supervisor | MacIntyre, Allister | - |
dc.contributor.cosupervisor | O'Keefe, Damian | - |
dc.date.acceptance | 2024-05-08 | - |
thesis.degree.discipline | Psychology/Psychologie | en_US |
thesis.degree.name | Bachelor of Arts, Honours | en_US |
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