Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11264/82
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mackillop, Michael Andrew | - |
dc.contributor.other | Royal Military College of Canada / Collège militaire royal du Canada | en_US |
dc.date.accessioned | 2014-05-13T13:22:06Z | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-04T18:35:54Z | - |
dc.date.available | 2014-05-13T13:22:06Z | - |
dc.date.available | 2019-12-04T18:35:54Z | - |
dc.date.issued | 2014-05-13 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11264/82 | - |
dc.description.abstract | The manipulation and organization of text, graphics, and imagery have substantial effects on a reader’s ability to comprehend and retain information. Current military field reporting formats are overwhelmingly text based, with limited consideration as to where an image should be placed, limited use of transferable graphics, and with limited attempts to effectively synchronize these elements. This project has taken lessons from the disciplines of cognitive and educational psychology and used these to develop new templates. Experimentation between the Canadian Army’s current format and the recommended alternative saw an overall percentage improvement of 19.7% and a t-Test score of 3.78. This improvement was echoed by a survey that saw the alternative format rated at 8.3 / 10 in terms of overall utility, compared to optimum forms of the current format that only scored 5.4. This thesis recommends that such results and the structural techniques used to achieve them be considered when designing future interfaces and reporting templates, a program for future evaluation in this area, and a sample design for an automated format that builds on the work conducted thus far. | en_US |
dc.description.abstract | La manipulation et l'organisation du texte, des graphiques et des images ont des effets importants sur la capacité d'un lecteur à comprendre et à retenir l'information. Les formats actuels des rapports opérationnels militaires sont majoritairement basé sur du texte avec peu de considération pour l'endroit où une image doit être placée, pour utilisation limitée des graphiques et pour le peu d’efforts de synchronisation efficace de ces éléments. Ce projet a pris des leçons dans les disciplines de la psychologie cognitive et éducative et utilisé ces leçons pour développer de nouveaux gabarits. L’expérimentation entre le format actuel de l'Armée canadienne et l'alternative recommandée a vu un pourcentage d'amélioration globale de 19,7% et un résultat t - test de 3,78. Cette amélioration a été observée de nouveau dans un sondage qui a vu le format alternatif évalué à 8,3 / 10 en termes d'utilité générale, par rapport à des formes optimales de la formule actuelle qui a obtenu seulement 5,4. Cette thèse recommande que de tels résultats et les techniques de constructions utilisées pour les atteindre, un programme pour l'évaluation future dans ce domaine et un plan d'échantillonnage automatisé qui s'appuie sur les travaux réalisés à ce jour soient considérés lors de la conception d'interfaces futures et des modèles de rapports. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.subject | Patrolling | en_US |
dc.subject | Patrol Reporting | en_US |
dc.subject | Report Templates | en_US |
dc.subject | Information Retention | en_US |
dc.subject | Comprehension | en_US |
dc.subject | Interface Design | en_US |
dc.subject | Situational Awareness | en_US |
dc.subject | Intelligence | en_US |
dc.title | THE EFFECTS OF TEXT, GRAPHIC, AND IMAGERY PLACEMENT ON UNDERSTANDING AND RETENTION IN PATROL REPORTING | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.title.translated | L'IMPACT DU PLACEMENT DU TEXTE, DES GRAPHIQUES ET DES IMAGES DANS LA COMPRÉHENSION ET LA RÉTENTION DES RAPPORTS DE PATROUILLE | en_US |
dc.contributor.supervisor | Hurley, William | - |
dc.contributor.cosupervisor | St. John, Robert | - |
dc.date.acceptance | 2014-04 | - |
thesis.degree.discipline | Defence Studies/Études de la défense | en_US |
thesis.degree.name | MPA (Master of Public Administration/Maître en administration des affaires) | en_US |
Appears in Collections: | Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MacKillop -- Thesis V19b.pdf | 16.61 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in eSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.