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dc.contributor.authorMackillop, Michael Andrew-
dc.contributor.otherRoyal Military College of Canada / Collège militaire royal du Canadaen_US
dc.date.accessioned2014-05-13T13:22:06Z-
dc.date.accessioned2019-12-04T18:35:54Z-
dc.date.available2014-05-13T13:22:06Z-
dc.date.available2019-12-04T18:35:54Z-
dc.date.issued2014-05-13-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11264/82-
dc.description.abstractThe manipulation and organization of text, graphics, and imagery have substantial effects on a reader’s ability to comprehend and retain information. Current military field reporting formats are overwhelmingly text based, with limited consideration as to where an image should be placed, limited use of transferable graphics, and with limited attempts to effectively synchronize these elements. This project has taken lessons from the disciplines of cognitive and educational psychology and used these to develop new templates. Experimentation between the Canadian Army’s current format and the recommended alternative saw an overall percentage improvement of 19.7% and a t-Test score of 3.78. This improvement was echoed by a survey that saw the alternative format rated at 8.3 / 10 in terms of overall utility, compared to optimum forms of the current format that only scored 5.4. This thesis recommends that such results and the structural techniques used to achieve them be considered when designing future interfaces and reporting templates, a program for future evaluation in this area, and a sample design for an automated format that builds on the work conducted thus far.en_US
dc.description.abstractLa manipulation et l'organisation du texte, des graphiques et des images ont des effets importants sur la capacité d'un lecteur à comprendre et à retenir l'information. Les formats actuels des rapports opérationnels militaires sont majoritairement basé sur du texte avec peu de considération pour l'endroit où une image doit être placée, pour utilisation limitée des graphiques et pour le peu d’efforts de synchronisation efficace de ces éléments. Ce projet a pris des leçons dans les disciplines de la psychologie cognitive et éducative et utilisé ces leçons pour développer de nouveaux gabarits. L’expérimentation entre le format actuel de l'Armée canadienne et l'alternative recommandée a vu un pourcentage d'amélioration globale de 19,7% et un résultat t - test de 3,78. Cette amélioration a été observée de nouveau dans un sondage qui a vu le format alternatif évalué à 8,3 / 10 en termes d'utilité générale, par rapport à des formes optimales de la formule actuelle qui a obtenu seulement 5,4. Cette thèse recommande que de tels résultats et les techniques de constructions utilisées pour les atteindre, un programme pour l'évaluation future dans ce domaine et un plan d'échantillonnage automatisé qui s'appuie sur les travaux réalisés à ce jour soient considérés lors de la conception d'interfaces futures et des modèles de rapports.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.subjectPatrollingen_US
dc.subjectPatrol Reportingen_US
dc.subjectReport Templatesen_US
dc.subjectInformation Retentionen_US
dc.subjectComprehensionen_US
dc.subjectInterface Designen_US
dc.subjectSituational Awarenessen_US
dc.subjectIntelligenceen_US
dc.titleTHE EFFECTS OF TEXT, GRAPHIC, AND IMAGERY PLACEMENT ON UNDERSTANDING AND RETENTION IN PATROL REPORTINGen_US
dc.typeThesisen_US
dc.title.translatedL'IMPACT DU PLACEMENT DU TEXTE, DES GRAPHIQUES ET DES IMAGES DANS LA COMPRÉHENSION ET LA RÉTENTION DES RAPPORTS DE PATROUILLEen_US
dc.contributor.supervisorHurley, William-
dc.contributor.cosupervisorSt. John, Robert-
dc.date.acceptance2014-04-
thesis.degree.disciplineDefence Studies/Études de la défenseen_US
thesis.degree.nameMPA (Master of Public Administration/Maître en administration des affaires)en_US
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